Kαφενείο το "Facebook"


Kαφενείο το "Facebook"


Το Facebook είναι χωρίς αμφιβολία το δημοφιλέστερο Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) παγκοσμίως, παρά την πτώση του από το 95,3% το 2010/11 στο 85,6% το 2012/13. (Βλέπε άρθρο: Κινητό Τηλέφωνο, Κινητό Ίντερνετ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης). Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο στη Ρωσία, όπου επικρατεί το VKontakte με 40%, και στην Κίνα, όπου προηγείται το Twitter με 27,3%, το Facebook έρχεται δεύτερο με 22,3% και 12,5% αντιστοίχως. Στην Ελλάδα όμως η κυριαρχία του είναι συντριπτική, παρουσιάζοντας μάλιστα άνοδο 12% περίπου (από 75,7% σε 87,6%) κατά την ίδια χρονική περίοδο. Οι Έλληνες εγκατέλειψαν το Youtube και διοχετεύθηκαν στο Facebook και το Twitter. Στο Pinterest, που φθάνει παγκοσμίως το 10,5%, η συμμετοχή τους είναι ακόμα δισταχτική με μόλις το 1,8% των χρηστών να το δοκιμάζουν. Πού συχνάζουν λοιπόν οι Έλληνες; Στο "Καφενείο Το Facebook".


Η συμμετοχή των χρηστών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης στην Ελλάδα. (Κλικ επάνω στον πίνακα για μεγέθυνση)(Source: StatCounter Global Stats - Social Media Market Share)

Τί κάνουν όμως στο Facebook, όλες αυτές τις ατελείωτες διαδικτυακές ώρες, οι σχεδόν 4.000.000 θαμώνες που αποτελούν το 36% περίπου του πληθυσμού της χώρας μας, ποσοστό που ξεπερνά το 50% αν λάβουμε υπ'όψιν μας τον παράγοντα ηλικία και εκτοξεύεται αν υπολογισθεί με βάση τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο. (Στοιχεία από το www.socialbakers.com, 9/2013)
Όλα δείχνουν πως τα κύρια χαρακτηριστικά του  παραδοσιακού καφενείου παραμένουν αναλλοίωτα:

Παίζουν χαρτιά. Το Texas HoldEm Poker είναι η σελίδα με τους περισσότερους ΄Ελληνες "fans". Οι προσκλήσεις γιά διάφορα "Καζίνο" αφθονούν. Άλλα παιχνίδια εναλλάσσονται ανάλογα με τη μόδα.
Πολιτικολογούν. Το Facebook, όπως και το καφενείο ανέκαθεν, αποτελεί βήμα γιά να εκφρασθούν οι απόψεις όλου του πολιτικού φάσματος. Το ήθος και το ύφος κυμαίνονται από αξιοπρεπή και επιστημονικά, με ενδιαφέρουσες ενίοτε θέσεις και δημοσιεύσεις, έως χυδαία, υβριστικά και ανεκδιήγητα σε απελπιστικό βαθμό.
Επιδεικνύονται. Όπως συνηθίζεται και εκ του φυσικού, αναρτούν τις φωτογραφίες των παιδιών τους, των εγγονών τους, των κατοικιδίων τους και του εαυτού τους. Οι αλλαγές φωτογραφίας προφίλ αποσπούν τόσα "Like" που μόνο τα γενέθλια μπορούν να τις ανταγωνιστούν, τα δε σχόλια είναι κολακευτικά μέχρι υποψίας.
Φλερτάρουν. Όσο το ραβασάκι και το κομπλιμέντο, άλλο τόσο το message και το comment, διέπονται από τον ίδιο κανόνα και νόμο: Οι μεν πολιορκούν αγογγύστως, οι δε πολιορκούνται ευχαρίστως! Την καντάδα αντικατέστησε ένα "post" από το Youtube. (Οι πιό chic επιλέγουν Vimeo, χωρίς διαφημίσεις, αν και υστερεί σε ποικιλία).
Ανταγωνίζονται και ερίζουν. Άλλοτε αμέσως, με ομηρικά σχόλια, και άλλοτε εμμέσως, όπως συμβαίνει με την καλοκαιρινή "φωτομαχία" παραλιών και ηλιοβασιλεμάτων που κάνουν τα "walls" να μοιάζουν με διαφημιστικά φυλλάδια Τουριστικού Γραφείου, και υπονοούν "Ζηλέψτε".
Προωθούν το μαγαζί. Άλλοι λιγότερο και άλλοι κατ' αποκλειστικότητα προωθούν τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα από τις σελίδες του Facebook. Όλοι έχουμε "Φίλους" από τους οποίους λαβαίνουμε μόνο προσκλήσεις...!
Πουλάνε Πνεύμα. Τα ρητά και οι σοφίες που κυκλοφορούν στο Facebook ξεπερνούν τις προσδοκίες, γιά τη βελτίωση του πνευματικού επιπέδου και την αναβάθμιση των αξιών των Ελλήνων, ακόμα και των πιό αισιόδοξων Διδακάλων του Γένους. Οι πηγές της παρέλασης γνωμικών και αποφθεγμάτων είναι διεθνείς και διαχρονικές. Μόλις ξαναέλθει κανείς σε φυσική επαφή με ανθρώπους μετά από λίγες ώρες διαδικτυακής επαφής, αμέσως καταλαβαίνει πως μιά απο τις δύο είναι πλασματική...! (Οι λακωνικοί χρήστες του Twitter έχουν, κατά τη γνώμη μας,  καλύτερες επιδόσεις στόν τομέα της δημοσοφίας).
Κάνουν τον DJ. Τέλος μία, όχι και τόσο παραδοσιακή, δραστηριότητα των χρηστών του Facebook είναι αυτή του DJ ή του ραδιοφωνικού παραγωγού αν προτιμάτε. Φαίνεται πως πολλοί απο εμάς είχαμε την κρυφή επιθυμία να εκπέμπουμε τη μουσική της επιλογής μας και φυσικά να δεχόμαστε τα ευνοϊκά σχόλια των ακροατών μας. Το Facebook μας δίνει αυτή την ευκαιρία.

Όλη αυτή η γκάμα έκφρασης, από τη νεανική ελαφρύτητα, την τετριμμένη καθημερινότητα και τον συμπλεγματικό αυθορμητισμό, μέχρι την πρακτική διεκπεραίωση, την επαγγελματική καιροσκοπία, την επιστημονική σοβαρότητα και τον βαθύ στοχασμό, δεν είναι δημιούργημα του συγκεκριμένου Μέσου Κοινωνικής Δικτύωσης. Είναι οι πραγματικές μας υποστάσεις που συχνάζουν αθρόα, εκδηλώνονται και αλληλεπιδρούν στο ψηφιακό καφενείο του Facebook, κάνοντας τον ιδιοκτήτη του έναν από τους εκατό πλουσιώτερους ανθρώπους στον πλανήτη.
                                                                                                     e-mobiles - Συγγραφέας: AnMo


                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                      

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ "e-mobiles" ΣΤΟ ΤΟΥΙΤΕΡ