Κινητό Τηλέφωνο και Οδήγηση

Κινητό Τηλέφωνο και Οδήγηση:
Επικινδυνότητα, Νόμος και Παρανομία
Είναι επικίνδυνη η οδήγηση με παράλληλη χρήση του κινητού τηλεφώνου; Είναι παράνομη;


Επικινδυνότητα
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποτελεί αντικείμενο ερευνών, συζητήσεων και διαμάχης από τα πρώτα χρόνια της ευρείας διάδωσής του.
Τα δύο επίμαχα σημεία του θέματος είναι πρώτον η οδήγηση με το κινητό τηλέφωνο στο χέρι, όταν δεν κάνουμε ανοιχτή ακρόαση ή δεν χρησιμοποιούμε ασύρματο ακουστικό και μικρόφωνο (Bluetooth), και δεύτερον η απόσπαση της προσοχής του οδηγού από την οδήγηση.
Τα συμπεράσματα των ερευνών αναφέρονται σε ποσοστά ατυχημάτων, αριθμούς θυμάτων, χρόνους ατίδρασης, συγκρίσεις αιτιών και πολλά - πολλά άλλα.
Το επίσημο portal της Ελληνικής Αστυνομίας “Police NET” (http://www.policenet.gr/portal/) στη σελίδα Κινητό και Οδήγηση (http://www.policenet.gr/portal/ext/kinito.html) αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως τα αποτελέσματα ερευνών συμπεραίνουν πως:

«Ο χρόνος αντίδρασης των οδηγών ήταν 50% μεγαλύτερος σε αυτούς που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούσαν κανονικά.
Οι οδηγοί που κρατούσαν στο χέρι το κινητό τηλέφωνο είχαν χρόνο αντίδρασης που ήταν κατά 30% μεγαλύτερος σε σύγκριση με αυτούς που είχαν επίπεδα αίματος αλκοόλης λίγο ψηλότερα από το επιτρεπτό όριο.
Αυτοί που οδηγούσαν με κινητό τηλέφωνο είχαν περισσότερες δυσκολίες στο να διατηρούν μια σταθερή ταχύτητα και στο να κρατούν μια απόσταση ασφάλειας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο
Οι οδηγοί που μιλούν σε κινητό που το κρατούν στο χέρι, χρειάζονται μισό δευτερόλεπτο περισσότερο να αντιδράσουν σε κάτι το ξαφνικό στο δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που οδηγούν χωρίς κινητό. Μισό δευτερόλεπτο περισσότερο σημαίνει 14 μέτρα περισσότερα για να σταματήσει το αυτοκίνητο, όταν κινείται με μια ταχύτητα των 110 χιλιομέτρων ανά ώρα. Οποιαδήποτε αύξηση του χρόνου αντίδρασης μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, είτε ο οδηγός το κρατεί στο χέρι είτε τα χέρια του είναι ελεύθερα, είναι και στις δύο περιπτώσεις περισσότερη επικίνδυνη από επίπεδα αλκοόλης στο αίμα που είναι λίγο πιο ψηλά από τα επιτρεπτά όρια».
Kαι καταλήγει:
«Τελειώνοντας θα τονίσουμε ότι αναμφίβολα τα αποτελέσματα της πρωτοποριακής αυτής έρευνας, τεκμηριώνουν ότι η χρήση του κινητού κατά την οδήγηση, με το τηλέφωνο στο χέρι ή με τα χέρια ελεύθερα, είναι πολύ επικίνδυνη και ότι μπορεί να σκοτώσει.
Πρέπει ο καθένας από εμάς, να συνειδητοποιήσει τους φοβερούς κινδύνους που προκύπτουν τόσο για τον ίδιο όσο και για τους συνανθρώπους του και να οδηγά χωρίς να χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο για να αποφεύγονται άδικοι θάνατοι και χρόνιες καταστροφικές αναπηρίες.»

Δεν νομίζουμε όμως πως χρειάζονται ιδιαίτερες έρευνες για να καταλήξουμε και εμείς στο συμπέρασμα πως η οδήγηση με το ένα χέρι είναι επισφαλέστερη, ο,τιδήποτε και αν κρατάμε με το άλλο μας χέρι. Το ίδιο ισχύει βέβαια και για το θέμα της απόσπασης της προσοχής του οδηγού από την οδήγηση. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει το ότι, έρευνες στη Μεγάλη Βρεττανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες έδειξαν πως, οι συνομιλίες με συνεπιβάτες αποσπούν λιγότερο την προσοχή του οδηγού από όσο οι συνομιλίες στο κινητό τηλέφωνο και αυτό γιατί οι συνομιλητές στην πρώτη περίπτωση παρακολουθούν από κοινού την οδική κατάσταση και ρυθμίζουν τη συζήτηση αναλόγως. 


Νόμος
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) είναι σαφής:

Αρθρο 13. 2
«Η εν κινήσει χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνο όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας.»
(ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ  http://www.policenet.gr/portal/ext/kok.html)

Το ίδιο και η ποινή (20/9/2013):

"Οδήγηση με ακουστικά ραδιοφώνου, κινητά τηλέφωνα, μη ελευθερία κινήσεων (πλην ανοιχτής ακρόασης ή ακουστικών ασύρματης επικοινωνίας): 100€"
(Πίνακας ποινών του ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ  http://www.policenet.gr/portal/ext/parabaseis.html)


Προφανώς στην «...μη ελευθερία κινήσεων.» συμπεριλαμβάνεται και η χρήση ακουστικών και μικροφώνου με καλώδιο (hands free).
Προσοχή χρειάζεται όταν οδηγούμε εκτός Ελλάδας. Θα πρέπει να ενημερωθούμε για τους νόμους που ισχύουν σε κάθε χώρα για τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.


Παρανομία
Σίγουρο είναι ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου στο χέρι ή με καλωδιακό ακουστικό και μικρόφωνο απαγορεύεται στην Ελλάδα, είτε συμφωνούμε είτε όχι.
Γιατί όμως και πώς τόσοι οδηγοί χρησιμοποιούν παράνομα το κινητό τηλέφωνό τους κατά την οδήγηση ενώ ταυτόχρονα έχουν την απαίτηση της τήρησης του νόμου σε τόσες άλλες περιπτώσεις του Κ.Ο.Κ.; Τη σχιζοειδή αυτή συμπεριφορά εκτός από παράλογη και προκλητική, ίσως θα πρέπει να τη χαρακτηρίσουμε και παθολογική.
                                                                                                     e-mobiles - Συγγραφέας: AnMo

                                                                                                                                                      


                                                                                                                                                      

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ "e-mobiles" ΣΤΟ ΤΟΥΙΤΕΡ